lauantai 29. elokuuta 2015

Reissu heitetty (seuraavaa odotellessa)...

Beira Mar Hostelin aamiainen jäi väliin, kun poistuimme paikalta jo kuuden jälkeen. Lentokenttäjonottelun jälkeen pääsimme oikeaan aikaan koneeseen, mutta se lähti jonkun lakon takia puolisen tuntia myöhässä. Kone oli lähes täynnä varttunutta väkeä Portugalista, millä lie ryhmämatkalla ovatkaan. Vantaalla oli vastassa ukkosrintama, sen takia kiertelimme jonkun aikaa Helsingin yllä.

Tulimme kotiin P-junalla ja polkaisin heti kauppaan. Koti ja kukat olivat kunnossa, naapurit olivat hoitaneet talkkarivuoronsa kiitettävän hyvin ja lapset syöneet marjat, kuten toivoinkin. Kuiva sää oli pitänyt nurmikon lyhyenä, ensimmäiset keltaiset lehdet näkyivät kotikoivuissa. Nyt alkoi kevytlinja; fadoa kuunnellen tein meille lohisalaatin.

Oli hienoa tulla kotiin, kun sää on kesäinen ja luonto viheriöi. Mukavaa ajatella, että on vielä hyvää peliaikaa uimiseen ja ulkoiluun. Reissu meni suunnitelmien mukaan, ja kaiken kaikkiaan hyvin paria liukastumistani (ja nekin selvin päin) lukuunottamatta. Tekemäni budjetti piti kutinsa ja nyt voin odotella seuraavaa matkaa. Hannu selaa netissä Portugalin myytäviä asuntoja...

Sunnuntaina joimme aamukahvit omalla terassilla ja jätimme pyykit ulos kuivumaan, kun lähdimme Lohjalle. Pian oli käännyttävä takaisin, sillä taivaanrannasta oli nousemassa uhkaavia ukkospilviä. Siirsin pyykit suojaan ja ajoimme Suvin ja Samin luokse. Ilonalla oli "pää paketissa"; hän oli lyönyt päälakensa mummilassa kaivonkanteen, mutta koulunkäynti on kuulemma kivaa. Onni oli iloinen Messi- ja Ronaldo -pelipaidoistaan, Noel ei vielä omastaan mitään ymmärtänyt. Poika kuulemma harjoittelee jo kovasti kävelemistä ja tapailee sanoja, kumpaakaan emme päässeet todistamaan. Äidillä oli Virekodissa kosteissa pöksyissään parin kilon märkä vaippa, ne vaihdettuamme teimme pienen kävelylenkin, ennen kuin ukkosrintama saavutti Virkkalan. Kotimatkalla satoi välillä rankasti, eikä Hannu päässyt leikkaamaan nurmikkoa. Lukemattomat lehtipinot odottivat parempaa aikaa, kun tein broilerisalaatin ja sateen tauottua istuimme terassille iltakahveille.

Lämpötila laski yöllä kuuteen asteeseen, brrrr... Ilmankos Keravanjoen vesi oli melko viileää, kun kävin uimassa.

1. Olipa nopeaa nurtsin kasvua kun reissun aikana ei ollut kasvanut mutta jo seuraavana päivänä Handen olisi pitänyt ajaa nurtsi. T. Terry

2. No eihän se nurmikko juuri mitään kasvakaan, koivun ympäryskin on aivan kuivaksi palanut. Mutta voikukanlehdet rehottavat iloisesti.

3. Hieno Pyreneitten niemimaan kiertomatka Teillä ( taas ) !

4. Kiitos kun tarjosit lukijalle viihdyttävän nojatuolimatkan. Erityisesti ruokakuvat aiheuttivat kateutta:)

t. Kirsi Tampereelta

5. Kiitos! Blogini kuvista paistaa reissujemme tarkoitus; ruoka, ruoka, ruoka, viini, olut ja hienot maisemat. Teksteistä ehkä löytyy lisäksi hienoja kokemuksia, ainakin yritän jakaa niitä.