lauantai 23. tammikuuta 2016

Talvinen Tallinna

Joulupukki antoi meille lahjaksi Tallinna-viikonlopun ja Hannu varasi sen jo tammikuulle. Samalla Viking Linen laivalla tulivat päiväristeilylle Eija ja Timo, joten menomatka meni mukavasti rupatellen. Kävelimme satamasta suoraan L'Ermitage-hotelliin, joka oli meille entuudestaan tuttu. Saimme huoneemme ja majoituttuamme lähdimme lounaalle tien toiselle puolelle Pööbeliin.
Pööbel
Ravintola tarjoaa hyvää ruokaa ja olutvalikoima on varsin kattava. Tilasimme valkosipulileivät ja salaatit. Ne syötyämme kävelimme Toompean kautta hiljaiseen vanhaan kaupunkiin ja kävimme Karja Kelderissä lämmittävillä glögeillä.

Palasimme hotelliin hetken huilille, jonka jälkeen oli jaksettava lähteä taas syömään. Asuimme lähellä Telliskiveä ja siksi suuntasimmekin F-Hooneen, jossa söimme hyvät furgerit (burgerit täysjyväsämpylöillä ja lohkoperunoilla).
F-Hoone
Yö oli todella hiljainen. Tuntui, että olimme 5-kerroksen ainoat asukkaat. Aamiaisella sentään näkyi muitakin hotellivieraita. Ulkona pyrytti lunta, pidimme huoneen puoleenpäivään saakka ja lähdimme kävelemään kohti Telliskiveä. Vanha kaupunki tuli katsottua jo illalla eikä sillä ollut tarjota meille mitään uutta. Kolusin Telliskivi 60:n putiikit ja ostin vähän astioita kotiin. Yksi uusi ravintola oli vielä tsekattava ja vedimme laukut lumisohjossa Kohvik Mooniin (Kolm Sibulat -ravintolan sisar), jota en viime käynnillä löytänyt. Olikin mukava paikka ja hyvät sapuskat.

Kohvik Moon

Syötyämme oli aika lähteä satamaan, haimme tuliaiset marketista ja palasimme laivalle hyvissä ajoin. Helsingissä tungimme itsemme täpötäyteen ratikkaan ja menimme junalla kotiin, lumisadekin oli sopivasti loppunut.